Aantal werkbladen instellen in Excel

Bij het aanmaken van een nieuw Excel werkmap worden standaard die werkbladen aangemaakt. Voorkom onnodig verwijderen en stel dit aantal in op 1

Aantal werkbladen in Excel instellen

Het grootste deel van de Excelsheets die worden gemaakt bestaan uit slecht 1 gevuld werkblad. Omdat Excel er standaard 3 aanmaakt, moet je er dus 2 verwijderen. Weer extra handelingen die kunnen worden voorkomen.

Aantal werkbladen in Excel instellen 01

In Excel kun je namelijk instellen hoeveel werkbladen standaard moeten worden aangemaakt bij het maken van een nieuw Excel bestand.

Werkwijze instellen aantal werkbladen

  • Klik op de >> Office knopAantal werkbladen in Excel instellen 02
  • Kies voor Ga naar >> Opties voor ExcelAantal werkbladen in Excel instellen 03
  • Selecteer onderdeel >> PopulairAantal werkbladen in Excel instellen 04
  • Ga naar onderdeel >> Wanneer nieuwe werkmappen worden aangemaaktAantal werkbladen in Excel instellen 05
  • Stel bij >> Aantal op te nemen bladen het aantal gewenste bladen in
  • In ons voorbeeld hebben we hier 1 in plaats van 3 ingevuldAantal werkbladen in Excel instellen 06
  • Vanaf nu wordt er maar 1 werkblad aangemaakt wanneer een nieuw bestand wordt gemaaktAantal werkbladen in Excel instellen 07