Werkbladen kopiëren en verplaatsen

Waarom zou je in een nieuw werkblad in Excel per onderdeel kopiëren als je ook in één keer een heel werkblad kunt kopiëren of verplaatsen vanuit een ander bestand?

Excel werkbladen kopieren

Excel werkbladen kopiëren

  • Open het Excel bestand waarin het te kopiëren werkblad staat en het bestand waarnaar het blad moet worden gekopieerd
  • Klik op de rechtermuisknop op het blad dat moet worden gekopieerdExcel werkbladen kopieren 01
  • Kies voor >> Blad verplaatsen of kopiëren
    Excel werkbladen kopieren 02
  • Het scherm met de opties verschijnt
    Excel werkbladen kopieren 03
  • Zet een vinkje bij >> Kopie maken
    Excel werkbladen kopieren 04
  • Selecteer het andere Excel bestand waar naartoe het blad moet worden verplaatst
    Excel werkbladen kopieren 05
  • In ons voorbeeld is dat >> Training voorbeeld 2
  • Geef vervolgens op voor welk blad de kopie moet worden geplaatst
    Excel werkbladen kopieren 06
  • Druk vervolgens op >> OK
  • Het werkblad is nu verplaatst naar het andere Excel sheet op de plek waar je het hebt aangegeven

Alleen verplaatsen

  • Door het vinkje bij >> Kopie maken uit te zetten, wordt het blad verplaatst in plaats van gekopieerd